JSR Letničie Slovensko I.cena CACT res.CACIT

Brzy  ráno v sobotu 19.9.2015 jsem já, Baddík a kamarádka Zdena vyjeli směr Slovensko. Byla jsem zvědavá jak probíhají zkoušky u našich sousedů, jaké lidi tam potkám, jaké budou terény, rozhodčí a organizace zkoušek. I když jsem si četla řády, zjistila jsem, že disciplíny jsou jiné, některé navíc, které u nás nejsou a některé zcela chybí.

Ráno jsme dostali snídani a vylosovali si čísla. My jsme si vytáhli los č.14. Byla jsem moc ráda, protože jsem byla ve skupince s Andrejkou, kterou znám a tak jsem věděla, že mi pomůže , pokud něco nebudu vědět. Celkem nás bylo 15. Byli jsme rozděleni na 2 skupiny, každá skupina měla své rozhodčí a ti je posuzovali pocelou dobu zkoušek.

Začínali  jsme slíděním, nevěděla jsem co se od nás očekává, slídění je zde dlouhé cca 15min, kde ke konci se vystřelí a pes musí prokázat, že sleduje zda něco pádá a zintenzivnit další cca 5minutové slídění. V této disciplíně jsme získali známku 4, což byla velká pocta, protože z celé skupiny, jsme ji získali pouze my.

Druhá disciplína byla dohledávka pohozené pernaté, Baddík se stále točil doleva a za mne, což jsem nechápala, ale nakonec jsem ho donutila hledat správným směrem a Baddík donesl a vzorně předal. Známka 4. Jak jsme přecházeli, vyběhl z prostoru, kde se Baddy stáčel zajíc, tak všem bylo jasné, proč to předtím dělal.

Následovala dohledávka srstnaté. Baddíkovi při této disciplíně, vyběhl zajíc a pelášil na opačnou stranu, než byl kus. Naštěstí jsem Baddíka odpískala, ten se stočil a přinesl králíka a vzorně předal. Známka 4.

Následovala vlečka srstnaté. Tato discplína byla pro pejsky těžká, vítr se točil a vlečky byly tahané cca 30m od sebe, takže hodně běhali na vedlejší vlečky, nemluvě o tom, že pole bylo silně zazvěřené a rozhodčí ležel tak, že ho pes viděl. Baddík se nasadil, vlečku sledoval, ale přeběhl kus a šel obhlédnout rozhodčího , jestli je o.k., když tam tak leží, po té tam kroužil, ale pak se rozhodl, že se vrátí a napojil se na vlečku, kus popadl a přinesl. Známka 4

Po té už následovala pouze kachna z hluboké vody. Na Slovensku na JSR nemají marking a nemají chůzi u nohy, ta se hodnotí po celou dobu zkoušek. Přejeli jsme tedy na vodu. Seděli tam pár metrů vedle rybáři a já měla strach, že si Baddík něco píchne do nohy. Namočili jsme si pesany a šlo se na to. Mimochodem u této disciplíny se zde nestřílí. Vstup do vody byl škaredý, ostré kameny velikosti tenisáku, pozvolný vstup do vody  a opravdu rušné obecenstvo. Baddík miluje vodu, ale měla jsem obavu jestli předsedne, protože zde se to vyžadovalo. Baddík po mém povelu vyrazil skokově do plítké vody, po té doplaval ke kusu, popadl a nesl ke mně, ale nechtěl si sednout na kameny a tak mě obešel a sedl si na trávu mírně za mnou. Známka 4.

Měla jsem velkou radost, že to máme za sebou a v samých 4. Baddíkovi nebylo nejlíp, protože se na vlečce při čekání nějak přehřál, ale ve vodě se schladil a tak mi taky bylo fajn. Jeli jsme na základnu a po obědě jsem já a č.1, byli vyzváni ať jedeme na rozstřel. Šlo o titul CACIT a i když jsem se několikrát ptala, nikdo mi neodpověděl, jak to bude probíhat, což mě fakt naštvalo. Šla jsem jako druhá a něco málo viděla, ale byla jsem schovaná, aby to Baddík neviděl. Rozhodčí mi řekli ať vypustím psa a předvedu slídění, že to přeci znám a tak jsem Baddíkovi řekla hledej a on vystřelil, je pravda, že se na mne otáčel, protože tak jako já, on taky nevěděl kam má běžět. Po asi minutě se mu nelíbil střelec vzadu, který měl asi jistit toho vedle mne , kdyby se netrefil. Tak si ho hlídal. Já ho navigovala do různých stran a Baddy běhal. Po dalších dvou minutách přinesl živého bažanta, Baddík byl tak rychlý, že nestačil ani vzlétnout, tím pádem střelci nesříleli. Předsedl, perfektně předal a já ho přebrala blbě.Fest mě  dokloval a doškrábal. Vyhodnocení se mi nelíbilo, bylo nám řečeno, že Baddy pracoval jako výstavní pes a ne pracovní,že čekal na navigaci vůdce a nepracoval sám, o perfektní práci přinášení se nezmínili. No, byl to názor hlavního rozhodčího a tak nám nezbylo, než jej respektovat, i tak to byl nádherný výsledek a já měla velkou radost, že Baddy i na Slovensku potvrdil, že je šikovný pes.

Dostali jsme nádherné 2 poháry, gratulace nejen od rozhodčích, ale i od ostatních vůdců a 2 pytle granulí. Po té jsme byli pozvaní na všestranky, které se zde konají na konci října, tak uvidíme, nevím zda jsem schopna zjistit, co by nás tam čekalo.

Odjížděli jsme se Zdeničkou plné dojmů, já ohledně novinek , které jsem tady viděla, kamarádka byla poprvé na zkouškách loveckých psů a tak to byl pro ni opravdu zážitek. Užily jsme si spolu krásný den a Baddík mě znovu přesvědčil, že dospěl a pracuje  s velkou chutí, ale taky přemýšlí a respektuje mne jako jeho vůdce.